BAYRAKLI BELEDİYE MECLİSİNİN 2014 YILI EKİM AYI TOPLANTISININ 01/10/2014 TARİHLİ I. BİRLEŞİMİNE AİT TUTANAK
HAZIR BULUNANLAR :
Meclis Başkanı : Hasan KARABAĞ
Üyeler : Ali ALAN- Ayşegül BAHADIR- Cindi Can POLAT- Emre MARAZ- Fahrettin ORANDI- Fatma ATALAY- Faysal YILDIZ- Gönül VURAL- Gamze Gül ÇAMUR- Hatice TATLI- Hamdi VATANSEVER- Hasan KARABAĞ- Münir DEMİR- Mustafa ÇEKİÇCİ -Necati YILDIZ- Nail KURTULUŞ- Ramazan BULUT- Sema TURAN- Şeref BALBAY- Veli TOPAL- Yeşim TEKOĞLU- Ali KÖKOĞUZ- Abdullah AKTAŞ- Adem SEÇİLMİŞ- -Çağlar HASPOLAT- Fazlı TAŞKIRAN- Hasan SURÖZÜ- Hayrettin GÜNGÖR- İsmail YAĞCI- Kemal BÜYÜKKESİM- Latif AYDEMİR- Mustafa KARAMAN- Mikail BİLİCİ- Rukiye BAYRAK KARATAŞ-Tarkan DÜZMAN.
HAZIR BULUNMAYANLAR: Fatma Duygu KUMAŞ- Ali ŞENAY
I. BAŞKAN TARAFINDAN MECLİSİN AÇILMASI
BAŞKAN- Evet değerli arkadaşlar hoş geldiniz. Her dönem başı yaptığımız Ulu önder Atatürk ve şehitlerimiz için saygı duruşu ve İstiklal Marşı?na davet ediyorum.
SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI
II. GEÇMİŞ TOPLANTI TUTANAĞININ OKUNUP OYLANMASI
BAŞKAN- Arkadaşlar hoş geldiniz. Bir önceki Meclis tutanağının okunmuş gibi kabulünü oylarınıza sunuyorum. Buyurun.
İsmail YAĞCI- Sayın Başkan, değerli arkadaşlar, toplantımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bir önceki toplantıda divan heyetin de Sema hanım izinli olduğu için ben oturmuştum, ama yanlış yazılmış onun düzeltilmesini rica ediyorum.
BAŞKAN- Tamam düzeltilecek. Bir önceki divan da İsmail beyin isminin yazılmadığı görülmüş onu düzeltin arkadaşlar. Hatice hanım biz kabul etmesek divan da oturmamış mı olacak. Bir önceki meclis tutanağının düzeltilmiş şekliyle kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
III. BELEDİYE BAŞKANI VE MECLİS ÜYELERİNCE GÜNDEME İLAVE EDİLMESİ İSTENEN ÖNERGELERİN GÖRÜŞÜLMESİ
BELEDİYE MECLİSİNE
İzmir Kalkınma Ajansı tarafından başlatılmış olan ?Bilgi Toplumuna Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Mali Destek Programı? kapsamında Belediyemiz olarak ?Bilgi Toplumuna Dönüşüm Projesi (BAYBİL)? başlıklı proje ile geçici başvurumuzu yapmış bulunmaktayız. Proje teklifimizin geçerli olabilmesi amacıyla başarılı olması durumunda uygulanmasına karar verilmesi gerekmektedir.
2014 Yılı Bilgi Toplama Dönüşüm ve Bilgi İletişim Teknolojileri Mali destek Programı kapsamında İZKA?ya ?Bilgi Toplumuna Dönüşüm Projesi (BAYBİL) başlıklı bir proje teklifi sunulmasına ve proje teklifinin başarılı olması durumunda uygulanmasına karar verilmesi hususunu arz ederim.
BAŞKAN- Evet buyurun.
Hatice TATLI- Biz bu önergenin de gündeme alınmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu önergenin gündeme alınmasının kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
BELEDİYE MECLİSİNE
İzmir ili, Bayraklı ilçesi, Osmangazi Mahallesi 25N-IIC Pafta, 468 ada, 228 no' lu parselin alanı 255,93 m2 dir. Taşınmazın tapu kaydında 19345/25593(193,45m2) hissesi Nurten MAKAS'a, 6248/25593(62,48m2) hissesi Belediyemize aittir. Taşınmaz mal imar planında Bitişik Nizam 2 kat konut adasına isabet etmektedir.
Söz konusu parseldeki 6248/25593(62,48m2) Belediyemiz hissesinin 3194 sayılı kanunun 17.maddesi gereğince parseldeki diğer hissedara hisseleri oranında satılıp satılmayacağı hususunda 5393 sayılı Belediye Kanununun 18/e maddesine göre bir karar oluşturulmasını arz ederim.
Hatice TATLI- Gündeme alınmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin gündeme alınmasını kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. Başka önerge var mı? Meclis üyesi arkadaşlarımdan yoksa?
IV. BİRİMLERDEN GELEN ÖNERGELERİN GÖRÜŞÜLMESİ
BAŞKAN- Birimlerden gelen önergelerin gündem de yazıldığı gibi okunmasını oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. Birinci madde buyurun.
1- (MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ-77899301-841-2627) 2015 - 2019 Dönemini kapsayan Bayraklı Belediyesi Stratejik Planı hk.
Hatice TATLI- Sayın Başkan, değerli meclis üyeleri, elinizde bugün dağıtıldı ve bu konunun, bu maddenin gündemde kalmasını talep ediyoruz. Önümüzdeki ayın 8? inde görüşmek üzere gündem de kalmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin gündem de kalmasının kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
2- (MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ-77899301-841-2626) Bayraklı Belediyesinin 2015 Yılı Performans Programı hk.
Hatice TATLI- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
3- (MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ-77899301-841-2625) Bayraklı Belediyesinin 2015 Mali Yılı Bütçesi hk.
Hatice TATLI- Yine bu maddenin de, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
4- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-310.14.02-5408) Mülkiyeti Belediyemize ait Bayraklı ilçesi, Yamanlar Mahallesi, 26M-IVC pafta, 36156 ada, 1 parselin gecekondu hak sahiplerine satışının yapılması hk.
Hatice TATLI- Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
5- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-756.02-5327) İzmir ili, Bayraklı ilçesi, Bayraklı Mahallesi, 25N-IID pafta, 32866 ada, 13 parseldeki 4883/30983(46,63m2) Belediyemiz hissesinin parseldeki diğer hissedarlara hisseleri oranında satılıp satılmaması hk.
Hatice TATLI- Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
Ali KÖKOĞUZ- Sayın Başkan, değerli meclis üyeleri, hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum. Sayın Başkan, geçen mecliste bu satışların İmar komisyonuna da gönderilmesini önermiştik ve siz de kabul etmiştiniz.
BAŞKAN- Küçük parseller bunlar 16, 17 m2
Ali KÖKOĞUZ- Bilemiyorum.
BAŞKAN- Büyük parselleri gönderelim Ali bey tamam.
Ali KÖKOĞUZ- Küçüğü, büyüğü yazmıyor burada ama.
BAŞKAN- Daha önce ilke kararı aldık sen unuttun yaşlandın artık.
Ali KÖKOĞUZ- Sayeniz de teşekkür ederim.
BAŞKAN- Böyle işte siyaset yaşlandırıyor adamı. Evet beş.
6- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-756.02-5331) İzmir ili, Bayraklı ilçesi, Emek Mahallesi, 25M-IA pafta, 37042 ada, 9 parseldeki 83/188(83,00m2) Belediyemiz hissesinin parseldeki diğer hissedara hissesi oranında satılıp satılmaması hk.
Hatice TATLI- Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
7- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-756.02-5107) İzmir ili, Bayraklı ilçesi, Bayraklı Mahallesi, 25N-IIIC pafta, 33065 ada, 24 parseldeki 1769/33467(17,69m2) Belediyemiz hissesinin parseldeki diğer hissedarlara satılıp satılmaması hk.
Hatice TATLI- Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
8- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-756.02-5568) Mülkiyeti Belediyemize ait Bayraklı ilçesi, Manavkuyu Mahallesi, 3839 ada,4 nolu parsel üzerindeki 63/1500 arsa paylı 4. Kat 11 nolu dairenin satışı hk.
Hatice TATLI- Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
9- (PLAN VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ-64008364-310.01.04-852) İzmir ili, Bayraklı ilçesi, Emek Mahallesi, 25M-Ic pafta, 25577 ada ile 26342 ada arasında yer alan yürürlükteki uygulama imar planında Park olarak belirlenmiş alan içerisinde, 3.00 X 5.00 mt ebatlarında Trafo yeri ayrılması hk.
Hatice TATLI- Bu önergenin, İmar ve Çevre Sağlık komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, İmar ve Çevre Sağlık komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
10- (PLAN VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ-64008364-310.01.04-921) Bayraklı ilçesi, Osmangazi Mahallesi, 25O-Id pafta, 255 ada, 2 ve 3 parseller yürürlükteki 1/1000 ölçekli uygulama imar planında kısmen Y koşullu konut adası, kısmen Meslek Okulu, kısmen BHZ (Sağlık Tesisi), kısmen de yol ve yeşil alan olarak belirlenmiş olup, söz konusu taşınmazlara isabet eden alanda imar planı değişikliği talebi hk.
Hatice TATLI- Bu önergenin İmar, Çevre Sağlık ve Sosyal Konutlar komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, İmar, Çevre Sağlık ve Sosyal Konutlar komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
11- (İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ-26169542-907.02-4192) Belediye Meclisimizin 02/05/2014 tarih ve 42 sayılı kararı ile ihdas edilen 1 adet 1 dereceli Mühendis kadrosunun iptal edilerek yerine 1 adet 3 dereceli Mühendis kadrosunun ihdas edilmesi hk.
Hatice TATLI- Bu maddenin, oylanmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu gelen arkadaşlarla, İl Özel İdaresinden gelen arkadaşlarla dereceleriyle ilgili bir değişiklik herhalde demi ? Kim var? Fatma hanım buradasın. Öyle mi? Tamam. Bu maddenin kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
12- (SOSYAL YARDIM İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ-37047510-772-932) Belediyemiz Burs Yardım Yönetmeliğine istinaden ilköğretim ve ortaöğretimde okuyan başarılı ancak maddi imkanları kısıtlı toplam 1400 öğrenciye Yönetmelikte belirtilen koşulları taşımaları kaydıyla 8 ay boyunca burs yardımı yapılması hk.
Hatice TATLI- Bu önergenin, Plan Bütçe, Eğitim ve Sosyal İşler Komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu önergenin, Plan Bütçe, Eğitim ve Sosyal İşler Komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. Gündeme alının iki tane madde var.
13- İZKA Projesine katılım hk.
Hatice TATLI- Bu maddenin, oylanmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu projeyle ilgili bilgi verecek kim var burada. Evet. Buyurun.
Tuğba ALTUNDAĞ (Destek Hizmetler Md.V.)- Başkanım, İZKA Kalkınma ajansının, Belediyemize maksimum 750.000,00TL kadar hibe projesi bu, başvurumuzu yaptık. Meclis kararımız istenmişti.
BAŞKAN- Neydi içeriği?
Tuğba ALTUNDAĞ (Destek Hizmetler Md.V.)- İçeriği, arşivleme, dijital arşivleme.
BAŞKAN- Dijital arşivlemeyle ilgili bir projemiz var İZKA?ya müracaat ettiniz. Kabul edilirse bu 750.000,00TL kadar bize destek verecekler tamam. Ne diyorsunuz?
Hatice TATLI- Oylayalım.
BAŞKAN- Bu maddenin kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
14-(EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-756.02-5704) İzmir ili, Bayraklı ilçesi, Osmangazi Mahallesi 25N-IIC pafta, 468 ada, 228 parseldeki 6248/25593 (62,48m2) Belediyemiz hissesinin parseldeki diğer hissedara hisseleri oranında satılıp satılmaması hk.
Hatice TATLI- Bu önergenin de, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu önergenin, Plan Bütçe ve Hukuk komisyonlarına sevkini oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
V. KOMİSYONLARDAN GELEN RAPORLARIN GÖRÜŞÜLMESİ
1- (TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜ-87617459-804.01-286) Belediyemiz Teftiş Kurulu Müdürlüğü Görev, Yetki ve Çalışma Yönetmeliğinde yapılan değişikliklerin kabulüne ilişkin Hukuk Komisyonu (oy birliği) raporu.
Hatice TATLI- Komisyondan geldiği şekilde kabulünün oylanmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Abdullah bey, tamam mı? Teftiş Kurulu Yönetmeliğinin kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
2- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-251.02.01-4591) Mülkiyeti Belediyemize ait Bayraklı ilçesi, Bayraklı Mahallesi, 26N-IIID pafta, 33089 ada, 1 parsel üzerindeki 113,00m2 taşınmaz malın 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine göre satışının kabulüne ilişkin Plan Bütçe Komisyonu (oy birliği) raporu.
Hatice TATLI- Komisyondan geldiği şekilde oylanmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Bu maddenin, komisyondan geldiği gibi kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
3- (EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ-11233977-310.14.02-4592) Mülkiyeti Belediyemize ait Bayraklı ilçesi, Emek Mahallesi, 25M-IA pafta, 37101 ada, 5 parselin gecekondu hak sahibine satışının kabulüne ilişkin Plan Bütçe Komisyonu (oy birliği) raporu.
Hatice TATLI- Komisyondan geldiği şekilde oylanmasını talep ediyoruz.
BAŞKAN- Aynı içerikli var mı? Diğer maddeler nasıl.
Hatice TATLI- Evet Başkanım, 4,5,6,7,8,9 ve 10 hepsi, 4?ü oylayacaktık. 4 ile 10 arası hepsi satış.
BAŞKAN- Ama aynı içerikli değil bunlar.
Hatice TATLI- Hep hisse satışı.
BAŞKAN- Tamam da 5. madde diyor ki ?hak sahiplerine satışı? diğeri diyor ki ?diğer hissedara satışı? diyor.
Hatice TATLI- Hissedarlara satışı.
BAŞKAN- 3,4,5 Aynı gece kondu hak sahiplerine satış, diğeri hissedarlara satış. Şimdi arkadaşlar, bu kamu oyunda arsaların satışı satılıyor satılmadı muhabbetinin yapıldığı noktadayız. Küçük bir tartışmaya açmak istiyorum. Bizim bu gecekondu hak sahiplerine yaptığımız satış, aslında bir sosyal yarayı müdahale etme satışı. 200 m örneğin arsa var orada gece kondu hak sahibinin 100 m 150 m2si onun üstüne de gecekonduyu yapmış kalan parseli de biz ona satıyoruz. Şimdi bu gecekondu insanının eline geleceğe dair bir tutanak veriyoruz. Eğer burası imarlı yapıya dönüşürse bir pazarlık marjı olacak elinde veya kentsel dönüşüm olursa devlete veya Belediyeye karşı bir pazarlık marjı oluşturacak. Kaçak yapı yapıp hiçbir hak sahibi olmadan orada yaşayanlar Kentsel Dönüşüm ister müteahhitlik marifetiyle yapsınlar, ister Belediye girsin, burada yaşayanlar için zulüm haline geliyor. Dolaysıyla bu küçük parsellerin satışı, Belediyeye öyle çok büyük katkıları yok ama, gecekonduda yaşayan insanların geleceğe tutulmasına dair önemli bir katkıdır bu, bunu böyle algılamak lazım. Sonra vatandaşa satılan şey bu ona buna peşkeş çekilmiyor. Hak sahiplerine satılıyor. Oy birliği ile geçmiş ben arkadaşlarıma, meclise teşekkür ederim. 5. Maddeye kadar oyluyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. 6?dan 10?a kadar olan maddeleri, buyurun.
Abdullah AKTAŞ- Şimdi, bu satışlara biz karşı değiliz. Ama işte bazı yerlerde, mesela yukarıdaki şu an tam mahallesini hatırlamıyorum. Yokuş olan bir bölgede rayiç bedel belirlenmiş, yani adamın orayı düzeltmesi alacağının belki üç katı arsayı da alamamış. Şimdi, bunlara yani bu tür gücü olmayan insanlara bir kolaylık tanılıyor mu?
BAŞKAN- Evet, o yamaç olan yere inşaat yapılmaya kalktım. Yolunu biz istinat duvarı ihalesini yaptık, biz yapıyoruz. Yani İmarlı yapı yapmaya kalktığında, yol görevimiz bizim adam giremiyor inşaatını yapamıyor. Ona öncelik veriyoruz. İnşaatlarımız var Nafiz Gürman da İhale ettik istinat duvarıyla, yolu yapıyoruz. Mecburuz biz Belediye olarak, İmarını almış oraya giremiyor, yapamıyor, yolunu açmamız gerekiyor yapıyoruz. Ama alımda ne yapabiliriz onu bilmiyorum. O tarafını bir tartışalım. Şimdi değerli arkadaşlarım biz önümüzdeki geçmiş altı sene içerisinde bir takım deneyimler elde ettik. Arsalarımızı, konut adalarımızı biz kat karşılığı daire alarak ihale ettik. %50 lerle 51 lerle burada işte inşaatlarımız bitti. Tabi İnşaatı konulan süreden biraz sarkarak daireler bitiyor bitti Allaha şükür. Onları da satabildik satış süresiyle bu işin başlangıç süresi arasında 4 yıl geçti. Dolayısıyla bu arsaların daireye dönüşü, paraya dönüşmesi 4 yıl alıyor. Belediyeye sattığı için de beklenti ucuza satılsın modunda oluyor. Vatandaş, müteahhit bizden önce satıyor oradaki dairelerini değilmi. Gencerlerdi yapan firma, önce müteahhit satıyor, ondan sonra bizim beklentimizden düşük almak oluyor, düşük satılmak için bekliyor vatandaş sonuna kadar tabi ki rayiçin altında biz satamıyoruz. Böylece bekliyor. Beklemiş daire oradaki giderlere ortak olmak oluyor. Belediyenin zararına ve beklemiş daire tabi ki süre içerisinde eskimiş daire oluyor. Dolayısıyla daireyi toplu satamadıktan sonra birebir satıyorsun her seferinde ihaleye çıkıyorsun iki tane için, üç tane için bir kayba sebebiyet veriyor. Biz elimizdeki iki, üç tane toplu konut arsasını kat alabileceğimiz bugünkü değerlerden oran olarak hesaplıyoruz. Onun biraz aşağısında satışa çıkarıyoruz. Biran önce paraya dönsün. Nerede kullanıyoruz göreve geldiğimizden bu yana 17 trilyonluk kamulaştırma yapmışız biz ve maalesef bir bölümü bunun bedelsiz el atmalar. Bundan bir tanesi burada Dumlupınar Caddesinde bizden önceki dönemdeki Belediye Başkanı arkadaşlarımız. Vatandaşın arsasına girmiş park yapmış, bedelini biz ödedik arkadaşlar, parasını ödemeden milletin arsasına yol yapmışlar bedelini biz ödüyoruz. Yani yeni kurulan Belediye olarak hem Karşıyaka?dan, hem Bornova?dan böyle bedelsiz el atmalarla olan kamburu da bu dönem ödemeye çalıştık. Bunun bedeli hemen hemen, yarı yarıya yani 17 trilyonun yarısı bedelsiz el atmalardan. Şimdi bu dönem Belediye Hizmet binasının yanında iki bin m2 ilave bir alan ilave ederek tören alanı küçükte olsa, orta ölçekli de olsa bir tören alanı yaratmak için yaptığımız hesaplamalara göre 150m2 den kırk daire çıkacağına emsal üçlük bir alan konut alanını İstimlak ediyoruz, satın alıyoruz. Yani daha az rantlı bölgelerdeki arsaları elden çıkarıp kupon arsalar alıyoruz. Yaptığımız yatırımda kullanmaktır. Kamuoyunun ilçe Belediyelerinin sıkıntılarını anlaması gerekir. Büyükşehir Belediye başkanları satmayabilir arsasını ellerindeki imkanlar çok fazla. Daha önce bunu meclislerde tartıştı. İlçe Belediyelerinin İller Bankası kesintilerinin %40?nın Büyükşehir?e verilmesi tam bir cinayettir arkadaşlar Şehircilik açısından böyle bir şey söz konusu olmaz. Dünyada böyle bir örneği de yoktur. Eğer bir Belediye kurdunuz ona da bir takım hükümlülükler verdiyseniz bir kuruluş olarak onun kaynaklarını da alıp başkasına verip ?Sen Belediye oldun bir başka çaren, yok bak çarene? demekle bu işler olmaz. Dolayısıyla bu sistem yanlış bir an önce İller Bankası paylarını İktidar partisi, bize Bütçe komisyonuna gelen arkadaşımız Milletvekili Rahmi Aşkın TÜRELİ?ye de konuyu aktardım. Bütçe komisyonuna keşke İktidar partisi mensubu arkadaşlarımız da Milletvekillerimiz söylese de İller Bankası paylarımızın %40?ının Büyükşehir?e aktarılması oran olarak düşürülmesi konusunda çalışma yapılması gerekir. İlçe Belediyesinin en önemli kaynağını oradan alıp, oraya veriyoruz. Sonrada Büyükşehir Belediye Başkanlarının aynı partiden de olsan insafına kalıyorsun. Sistem son derece yanlış hiçbir bağlantısı yok giden parayı nasıl kontrol edeceğiz diye bize verilmiş bir yetki yok, bir sorgulama şansımız yok, İZSU %10 bizden para kesiyor. Kafasına göre yatırım yapıyor. Bu işleri ikili ilişkilerle götürmen lazım aile için de bile babanla, annenle, kardeşinle kırgınlıkların oluyor. Olayı aynı partilisiniz, işte aynı partili değilsiniz noktasından çıkartıp, sisteme bağlamak gerekiyor. Yani İlçelerden kesilen payların o ilçeye yatırım olarak nasıl dönmesi gerektiğini kitaba bağlamak gerekiyor Büyükşehir sınırları içinde bu yapılmamış ve oran olarak da son derece yüksek. Dolayısıyla bütün Belediyeler yani İzmir de bugün İktidar partisi mensubu Belediyelerimizin de şuan içine düştüğü sanırım öyle bir sıkıntıları var, kaynak sıkıntısı devam ediyor. Değil mi altı tane Belediye AK Parti Belediyes,i bu altı tane Belediye de aynı sıkıntının olduğunu görecek arkadaşlar. Dolayısıyla böyle bir tablo var bu tablonun dilerim önümüz deki günler içerisinde düzeltilmesi mümkün olur. Evet kaçıncı maddedeyiz? 6?dan, 10?a kadar olan maddelerin kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
VI. DİLEK VE TEMENNİLER
BAŞKAN- Söz almak isteyen arkadaşımız var mı? Buyurun
Abdullah AKTAŞ- Başkanım, malum yaklaşan Kurban Bayramı önümüzdeki hafta ve yeni yasama yılının tüm halkımıza buradaki tüm arkadaşlarımıza kutlu olmasını grubumuz adına diliyorum. Şimdi birkaç kez meclis toplantılarında ben dile getirmiştim bu Barış Manço Parkının uzantısı olan parkın içindeki basket sahası. Şuan hala orayla ilgili bir çalışma yok. Orası yapılacak mı yapılmayacak mı? Burayla ilgili o bölgede ki yaşayan insanlardan dilekçe verilmiş onlara da cevaplı bir şekilde dönülmemiş.
BAŞKAN- Evet. Parkların yerlerini programa alındı 2015 bütçesi çıkmadan tabi bunları yapmak mümkün değil. Bu ay çıkarırız bütçemizi ondan sonra programa alınan iyileştirmeleri yaparız. Biz bu dönem 80 civarında parkın yenilemesini yaptık geçen dönem. Yaklaşık 30 tane ilave park yaptık dolayısıyla da hakikaten geçmiş dönemden kalan eskimiş birçok parkımız var oyun gurupları olarak bunları program dahilinde Abdullah kardeşim şey yapıyoruz yenileyeceğiz orayı da arkadaşımız buradan dinliyor sizi
Abdullah AKTAŞ- Başkanım buranın betonu tamamen gitmiş çakıl taşları çıkmış.
BAŞKAN- Onu biraz öne alıverin sayın meclis üyemizi orada zorluyorlardır sen nasıl meclis üyesisin sen nasıl meclis gurup başkanı vekili oldun
Abdullah AKTAŞ- Aynen öyle
BAŞKAN- Her gün geliyor o dernek başkanı dernekte onu sıkıntıya sokuyorlar. Tamam Gamze hanım? Evet başka söz almak isteyen?Sizden hızlı kaldırdı elini evet buyurun
Ali ALAN- Sayın başkanım değerli meclis üyesi arkadaşlarım hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum malum arkadaşımızın da dediği gibi Kurban Bayramı yaklaştı bu anlamda bayram gelmeden bu süreçte çok büyük emeği geçen belediye çalışanı arkadaşlarımız var. Öncelikle Veteriner İşleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Sağlık İşleri Müdürlüğündeki arkadaşlara teşekkür ediyorum kurban kesim yerleri ve kurban satış yerleri ile ilgili çok itinalı çalışma yaptılar İzmir?e örnek çalışmalar bunlar takip ettiğimiz kadar basından. Ayrıca bayram günü vazife başında olacaklar onlara hayırlı vazifeler diliyorum. Kurban bayramına bayram denince insan mutluluk ve neşeyi anlıyor ama ne yazık ki sınırlarımızda gördüğünüz gibi kurban edilen insanları görüyoruz. Umarım ki bir sonraki bayramda bu kanın durduğu barışın Türkiye?ye ve dünyaya geldiğini göreceğiz bunu umut ediyorum herkesin bayramını kutluyorum
BAŞKAN-Teşekkür ederim buyurun
Hayrettin GÜNGÖR- Sayın başkanım değerli meclis üyesi arkadaşlarım kanun gereği mutlaka %40 ın Büyükşehir?e kesilmesi tartışılabilir. Bunu tartışıyoruz ancak
BAŞKAN- İller bankası yetkilileri de söylüyor yani bu pay fazla diyor.
Hayrettin GÜNGÖR- Ancak o kanun kapsamında şöyle bir şey var ilçelerden kesilen payların aynı ilçelere imkanları olasılığında yatırım olarak dönmesi gerekir
BAŞKAN- Ama kitaba bağlanmamış yani bunu takip edecek merci olarak bizden kesilen parayı yetkisini bize vermesi lazım kanunun orada bir eksiklik var yani şimdi İzsu yatırım yapacaksa benim bölgemde projeleri hazırlayacak gelecek diyecek ki kardeşim burada ben yatırım yapacağım bunun parasını senden alacağım hak edişini benden almalı takip etme şansım yok ki, onların tepedekilerin programına bağlı yani böyle bir sıkıntı var Hayrettin bey.
Hayrettin GÜNGÖR- Kullanılan fonların yada o konudaki İller bankası payının ilçe belediyelerinin imkansızlıklarını yeterliliği olmadığı için Büyükşehir tarafından yapılması için gerek makine parkı gerek itfaiye diğer yatırımların ilçede kullanılması için yapılmıştır. Birde bizim Bayraklı zaten normal olarak ekonomik olarak diğer ilçelere göre biraz daha düşük performanslar gösteriyor çok zengin bir ilçe değiliz
BAŞKAN- Yani emlak gelirleri yarı yarıya düşük evet
Hayrettin GÜNGÖR- O yüzden sayın Belediye Başkanımla Büyükşehir görüşürse de bu konuda birazcık yatırımların artırımı sağlansa.
BAŞKAN- Biz şöyle aşıyoruz olayı ortak projeler yapıyoruz şimdi mesela spor salonu açacağız onun %70ini Büyükşehir verdi. Açtığımız kültür merkezinin %70ini verdi önümüzdeki projeler bu dönem içindeki projelerde proje ortağı yapacağız başka çaremiz yok
Hayrettin GÜNGÖR- Evet teşekkür ederiz
BAŞKAN- Öyle yapıyoruz yani stratejik plana aldıkları hariç proje ortağı yapacağız onlar tabi stratejik plana ve performansa göre, buyurun
Mikail BİLİCİ- Sayın başkan değerli meclis üyesi arkadaşlarım Büyükşehirdeki bu iller bankası kesintisini katılıyorum size Aziz beyde zaten bu bölümde adaletin terazisini ilçeler nezdinde düzgün kullanmadığını değişik noktalardan duymaktayız. Tabi bu yeni yasama yılıyla beraber bizim Bayraklı da büyük karın ağrısı olan kentsel dönüşümü de biz Bayraklı ilçesi olarak dillendirmemiz lazım yoğun bir şekilde basına düşürmemiz lazım. Bununla ilgili geçen hafta ufak bir araştırma yaptım müsaade ederseniz paylaşmak isterim
BAŞKAN- Tamam çok kısa özet bir şekilde anlatırsak
Mikail BİLİCİ- 60 hektarlık bir alanda 202.000 parsele yakın bir parselde bir bütün olarak
BAŞKAN- Yani 400 hak sahibi 5.000 insan yaşıyor
Mikail BİLİCİ- 2.000 parseli bir bütün olarak değerlendirmekte mevcut İzmir Büyükşehir Belediyesi projeyi dizayn ederken. Bu doğrudur yani bir bütün olarak görülmesi bence de doğrudur
BAŞKAN- Yeşil alanların yolların dağıtılması açısından öyle. 8.000 kişi yaşanılması düşünülerek 8.000 konut düşünülerek teklifler yapılıyor oraya buda vatandaşa az geliyor şimdi özet olarak söyleyeceğini söyleyeyim ben sana
Mikail BİLİCİ- Dahası var dahası var. 6.000 in 8.000 e çıkarılması değindiniz. 5393 sayılı yasaya dayanarak bu projeyi
BAŞKAN- 73. Maddeye göre
Mikail BİLİCİ- 73. Madde evet iki sayfa bir kanun ama Narlıdere belediyesi bu olayı 3600
BAŞKAN- 6306 sayılı kanun.
Mikail BİLİCİ- 6306 sayılı kanun kapsamında kendi başına icra etmekte şehircilik bakanıyla birlikte. Biz acaba burada meclis üyeleri olarak veya belediye başkanımız olarak bu konuyla ilgili neler yapabiliriz. Artı bayraklı sunulan proje vatandaşa örneğin 1+1 diye bir söylev var 1+1 bu yaşayan nüfusla örtüşen bir söylev değil. 1+1
BAŞKAN- Yani 1+1 daire mi bir daireye bir daire teklifimi
Mikail BİLİCİ- 1+1 daire teklif ediyorlar bazı vatandaşlara dönüşüm olur hayır hayır bu var bu 1+1 veririz falan
BAŞKAN- Projede 1+1 yok 2+1 var en az
Mikail BİLİCİ- Tamam vatandaşın dile getirdiği ben onun az olduğunu, o kültüre o yapıya uygun olmadığını,
BAŞKAN- Sanıyorum onu yeniden değiştiriyorlar yeni tekliflerle gelecekler
Mikail BİLİCİ- Evet bu sevgi yolu mevcut proje sevgi yolunun oradan tepeye kadar yürüyen merdivenli bir proje görüyoruz
BAŞKAN- Tabi sevgi yolundan başlayıp Edip Baksı?ya kadar gidiyor
Mikail BİLİCİ- Artı örneğin 500, 1 trilyon, bir buçuk trilyonluk daireler olacağı söyleniyor kıymetleri bu şekilde biçileceği konuşuluyor.
BAŞKAN- Doğrudur.
Mikail BİLİCİ- Ama o bölge nüfusu şu gözden kaçırılmamalı o bölge nüfusu İzmir?in dar gelirli Gayri Safi hasıladan en az pay alan nüfusun mensupları. Biz bu nüfusa cip hediye etsek buyurun buna binin desek o cipin tamiridir bakımıdır vergisidir şuyudur buyudur
BAŞKAN- Ertesi gün satmaya kalkar
Mikail BİLİCİ- Karşılamaz satmaktan ziyade siz verdiğiniz için gelip size iade etmek ister. böyle entel görüntülü projelerde çok cezbediyor değil o bölge nüfusunu. Bu proje bölgede soylulaştırma değil bu proje zorunlu bir proje zorunlu bir iyileştirme projesi görünümüne girse daha hoş olacak gibi geliyor soylulaştırma projesi yanında kapitalizmi, kapitalizmin sömürüsünü bizim karşımıza diker. O yüzden benim Bayraklı belediyemizden de Narlıdere belediyesi gibi kanunu o kanun üzerinde çalışabilirliğimizi icra etmesini rica ediyorum. Bizler yerel iktidarın mensuplarıyız biz burada seçilmiş insanlarız eğer reflekslerimizi belediye başkanı ve onun seçilmiş kadrosuyla beraber sunamayacaksak yansıtamayacaksak, bu projenin icrasında seçilmişliğimizin bir anlamı kalmaz. Belediye burada biraz fonksiyon üslenmeli oda reflekslerimizi iletmesi şartıyla. Üstüne basarak söylüyorum bu proje soylulaştırma projesi değil bu proje zorunlu iyileştirme projesi olarak geçsin. İkinci dünya savaşıyla başlamıştır kentsel dönüşüm ikinci dünya savaşı esnasında yapılan projeler detaylandırmıyor ama bir noktayı hatırlatayım Brezilya?nın Brezilya?nın Riyo kentinde Bayraklı nüfusuyla örtüşen bir nüfus var o nüfusla yapılan bir iyileştirme projesi var o proje de yapılan şu üniversiteler
BAŞKAN- Brezilyadakiler daha kötü gittim gördüm
Mikail BİLİCİ- Hayır bizim halimizde ona benzer bir hal. Orada yapılan şu; üniversiteler, sivil toplum örgütleri, vatandaş ve kamu kuruluşları anlaşarak hemfikir içerisinde projeyi icra ediyorlar ve proje sağlıklı bir şekilde geçiyor. Şimdi burada söylemin tamamının püf noktası şu mühendislerimiz mimarlarımız vardır bunlar proje yaparlar proje yaparken mal sahibinin talimatı ve onun isteğine göre proje yaparlar. Artık Aziz Kocaoğlu da İzmir Büyükşehir meclisi de Bayraklı meclisi ve diğer ilçelerde kabul etsinler biz buranın sahibiyiz. Yani Bayraklı?nın nasıl ki mühendis mimar projeyi yaparken mal sahibinin isteğine talebine göre hareket ediyorsa aynı şekilde bizim buranın mal sahibi olduğumuzu kabul etsinler onla gelsinler bizim üstümüze. Eğer öyle gelecek olurlarsa biz sizin için veya bu bizim mükemmelimiz demesinler mal sahibi olarak bizim sunacağımız mükemmele kulak kabartacaklar veya bu bölgede buna benzer sıkıntı has safhada. Bayraklı?nın yaşayan nüfusu her konuda olduğu gibi biz sizin adınıza en iyisini yaparız en iyisini biliriz diyen bir zihniyet var karşımızda. Bizim adımıza en iyisinin yaparız en iyisini biz biliriz zihniyetini İzmir Büyükşehir mevcut yasadan vazgeçerek çekilsin yani en iyisini biz yaşadığımız yerde bizler biliriz. Tabi o bölgede şahin siyasetlere ihtiyacımız var siyasette de böyle biz sizin adınıza temsilde bulunuruz biz sizin adınıza seçiliriz oraları temsil ederiz bu proje çöpe atılacağı gibi ben eminim 5 yıllık bir süresi var ek bir süre isteyebilir bir 5 yıl daha isteyebilir ama vatandaş bunun iptali için mahkemeye gidebilir. Hatta 2942ye göre kamulaştırma en son Büyükşehirin gideceği kamulaştırmadır. O kamulaştırma %90la anlaşma yapsa bile ki %90 değil %10la anlaşma yapabilirliği dahi yok yine merkezi hükümetten olur almak zorunda. Bu proje anlatıldığı gibi burada uygulanacak bir proje gibime gelmiyor zor olacak bitiriyorum sayın başkan. Bu vesileyle bizim mevcut bu projeyle ilgili mahallemiz de bölgemizde donanımlı arkadaşlarımız var bir tane arkadaşımızı ben tanıyorum kendisini Cem Şeker kendisi mühendis İzkender diye dernek kurmuş değişik ilçelerde,
BAŞKAN- Görüştük biz onla
Mikail BİLİCİ- Bu çalışmayı yapıyor burada sayın başkandan ricam bir arkadaşım söyledi ne kadar doğru bilmiyorum siz işte Çiğli Belediye Başkanını seçimi kaybeden Buca Belediye Başkanını danışman olarak alacakmışsınız
BAŞKAN- Alacakmışım ?
Mikail BİLİCİ- Duyum, ben böyle bir şey var demiyorum
BAŞKAN- Valla hakikaten danışa danışa bir hal oluyorum ben arkadaşlarıma
Mikail BİLİCİ- Hayır hayır ben şunu sayın başkan demek istedim, eğer bizim bölgeden bu donanıma sahip üniversitelerde ders veren bir arkadaşımız varsa danışman olarak kentsel dönüşüme danışman olarak o arkadaşımızı da tercih etmeniz,
BAŞKAN- Bizim bir kere mevzuatımızda danışmanlık kadrosu diye bir şey yok
Mikail BİLİCİ- Tamam teşekkür ederim sağolun
BAŞKAN- Şimdi arkadaşlar Narlıdere deki 6306 ya göre eğer yaptırımları çok olan dikteleri çok olan kentsel dönüşüm kanununa göre yapabilmesi eğer yapıyorsa başarıyorsa başlamışsa o bölgedeki gecekonduların tek katlı işte köy evi benzeri gecekonduların olması. Ankara da ki evlerde öyle. İzmir?deki sıkıntı başka İzmir de sıkıntı çok katlı kaçak yapı. İzmir de oğlum var kızım var damadımı aldım bana 4 tane daire ver diyor. Öyle 6306 ya göre falan olacak iş değil bu bölgedeki iş. Bu bölgedeki iş biz hep beraber şimdi planlama müdürlüğü çalışıyor hazırlıyorlar zemin etütlerini ihale ediyorlar 6 bölgede 5 bölgede bir plan revizyonu çalışmamız var. CD lerini hazırlayacaklar burada size bir sunum yapacaklar eleştireceksiniz beğenmediğiniz yönler olacak ama bir noktada buluşacağız. Biz bunu bir an önce yapmak durumundayız bunu yaptıktan sonrada buradan bunu çıkardıktan sonra Büyükşehire göndereceğiz. Ondan sonra savaşı orada vereceğiz. Bayraklıdaki kentsel dönüşümün en doğru yolu bu burada yaşayan bir insan olarak senin gibi. Dolayısıyla eğer bu 60 hektarlık alanda bu iş olmuyorsa iptal edecek geçecek Aziz Bey yetki onda. Yani verilen 8.000 konuta göre verilen vatandaşa yetmiyorsa dayanıyorsa almam ben bunda yapmam diye vatandaşın isteğine bağlı. Vatandaş istemezse zaten olmayacak Mikail bey yani zorlamayla kentsel dönüşüm yapmanın bir anlamı yok dolayısıyla bu işin doğru yolu bu bölge de imar planlarını revize edip vatandaş burada ben sokağa gittiğimde diyor ki; ?başkan bizim katları biraz yükseltin biz müteahhitle anlaşalım? Şimdi bu noktada anlaşma eğilimi var biraz inşaat yoğunluğuyla fazla da değil çok az bir inşaat yoğunluğuyla bu bölge de geniş aksları Büyükşehir?in kamulaştırarak ana caddeleri açmasından sonra yoğunlaşacak bir inşaat hareketiyle İzmir bu şekilde çözülür başka türlü çözülmez. 6306 ya göre de gecekondu tek katlı gecekonduların olduğu yerde Narlıdere?yi yapabiliyorsa tebrik etmek lazım yapsın ama bu bölge de yapılacak bu görünen o biz halkında talebi bu. Seninde arsan var orada sende benim biraz daha kaç katlı orada senin kaç metrekare yerin 150 sen diyorsun şimdi 4 kat benim orası imar yani bu iki üç parsel birleşse bunu biraz daha inşaatı yoğunlaştırıp yukarı verirse bizim lehimize olur diye düşünüyorsun dolayısıyla öyle bir şey veya bağımsız yapayım diyorsun sen 150 metrekareyi. Yani bizim özellikle kentsel dönüşüm dışındaki alanda 4 katlı imarlı bölgelerde yoğun inşaat başladı gördüğüm kadarıyla birçok arkadaşımız inşaatla uğraşan arkadaşlarımızda yapıyor burada. Bu bölgenin manzarası inşaat yapma konumuna elverişli. Dolayısıyla bizim kafamızdaki çözüm bu bu konuyu da sizle mecliste tartışacağız meclis dışında bir gün arkadaşlar sizi davet edecekler planlama müdürlüğü çalışmayı bitirdiğinde ve burada size bunu takdirinize sunacaklar ondan sonra beraber karar vereceğiz durum budur. Yani vatandaş istemedikten sonra olmuyorsa olmayacak kentsel dönüşüm. Biz vatandaştan yanayız, vatandaşın gönlü olmayan hiçbir şeye benim evet demem mümkün değil. Evet buyurun Hatice hanım.
Hatice TATLI- Başkanım sizin söylediklerinize ek olarak şunu söylemek isterim ki bu mecliste 2010 yılında kabul ettik biz. O zaman Şehircilik Bakanlığı paydaş değildi o yapmıyordu. Meclisimiz aldığı için,
BAŞKAN- Onu söyledik kamulaştırma ile ilgili Bakanlar Kurulu kararı.
Hatice TATLI- Ve Narlıdere ile ikisi farklı.
BAŞKAN- O Narlıdere?deki farklı. Şimdi biz izin alma aşamasını aşmıştık burada. Kanun çıkmadan yapıldığı için 73. maddeye göre yapılabiliyordu. Onun için Büyükşehir buradan başladı. Yoksa burası için zor deniyordu. Şimdi kamulaştırmayı, sen orada inceledin sanırım, kamulaştırma içi diyor yani %90 nını kamulaştırmaya kalksa veya %10 unu izin alması gerek. O da öyle bakıyor, vatandaş istemeden yapamaz. Pilot alanlardaki insanlarımıza da sorsun doğru söylüyorsun. Zaten soruluyor ve de gönüllülük esas deniliyor. Eğer verilen öneri projeler veya teklifler kabul edilmezse kentsel dönüşüm olmaz.
Hatice TATLI- Yalnız söylediğiniz bir şeyi düzeltmek isterim, 5 yılda bitiremezse ikinci 5 yıl uzatma şansı yok. son çıkan yasa engelledi. Artık 10 yıl kadar olmuyor, 5 yılda yaptık yaptık, yapmadın bitti.
BAŞKAN- Buyurun Ali bey.
Ali KÖKOĞUZ- Sayın başkan değerli arkadaşlarım Mikail kardeşim Kentsel dönüşümü anlatıda Aziz KOCAOĞLU?nun neler yapmak istediğini bahsetti ve yanlış olduğunu söyledi. Değerli arkadaşlar Aziz KOCAOĞLU?nun kentsel dönüşüm ile ilgili bir milimetre adım attığı yok.
BAŞKAN- Polemik yaratma Ali (KÖKOĞUZ) bey.
Ali KÖKOĞUZ- Polemik değil.
BAŞKAN- Büyükşehirde konuş bunları.
Ali KÖKOĞUZ- Söylüyorum başkanım söylüyorum. Hatice hanım söylemiyor muyum? Beceriksizsiniz demedim mi?
Hatice TATLI- Bende öyle denmez dedim.
Ali KÖKOĞUZ- Şöyle dedim söylediğimi söyleyeyim,
BAŞKAN- Bayramdan önceki meclis bu neden karıştırıyorsun ortalığı?
Ali KÖKOĞUZ- O zaman Bayraklı halkı rahat olsun. Aziz KOCAOĞLU, Büyükşehir belediyesi bu kentsel dönüşümü yapamaz yapamayacaktır. Ancak ve ancak Aziz KOCAOĞLU çıkacak ben bunu beceremiyorum yapamıyorum diyecek ki demesi lazım yapamadığında dolayı. Ondan sonra biz burada Bayraklı belediyesi meclisi olarak,
Bayraklılılar olarak vatandaşın talepleri doğrultusunda yeni bir imar planının tanzimine gitmemiz gerekli diye düşünüyorum.
BAŞKAN- Hazırlanıyor.
Ali KÖKOĞUZ- Çünkü halkımızın burada kazanmış olması lazım. 5 sene geçti halkımız paranoya içerisinde verilecek mi verilmeyecek mi? Verilecek ne verilecek? İzmir Büyükşehir Belediyesinin hiçbir şey yaptığı yok. Bunu belirtmek istedim teşekkür ederim.
BAŞKAN- Latif bey buyurun.
Latif AYDEMİR- Sayın başkanım bende bayramınızı kutluyorum başta personelimizin. Bu gün ağırlıklı park ve bahçelerden konu açılmışken, İzmir?de Bayraklı belediyemizin örnek olması adı altında bu park bahçelerde genellikle trafo komisyonu ile ilgili gördüğüm kadarıyla, insanlarımız 8 ayını bahçelerde yada parklarda geçiriyor İzmir yazın serin olduğu için. Fakat binaların altında ruhsat verirken böyle bir şey çalışma yapabilir miyiz diye düşünüyorum.
BAŞKAN- 30 daireli yerden isteniyor zaten.
Latif AYDEMİR- Binanın altında,
BAŞKAN- Pardon 11 bağımsız bölüm üstünde trafo yeri isteniyor. Yönetmelik değişmediyse,
Latif AYDEMİR- Binlikler bildiğim kadarıyla Ali ALAN bey daha iyi bilir ama bizim inisiyatifimizde ise sayın başkanım gözden geçirmemizde fayda var diyorum.
BAŞKAN- Tarkan bey buyurun.
Tarkan DÜZMAN- Belim rahatsız kusura bakmayın kalkamayacağım başkanım.
BAŞKAN- Oradan konuşun.
Tarkan DÜZMAN- Benim 12 dairelik yukarıda yaptığım inşaatın oturma ruhsatlarını alalı 5 ay oldu hala elektrik gelmedi trafo yeri olmadığı için. Vatandaşlar 5 aydır şantiye elektriği kullanıyor ve ben her ay 1.000 lira 1.500 lira arası cebimden ödüyorum. Orada trafo yeri olmadığı için ki projemizde trafo gerektirmez diye elektrik projemizde,
BAŞKAN- Kaç bağımsız bölüm senin?
Tarkan DÜZMAN- 12
BAŞKAN- Sınırda mı seninki 12 üstü,
Tarkan DÜZMAN- Evet evet. 5 aydır yok ve ne zaman olacağı belli değil.
BAŞKAN- Nerde yerin?
Tarkan DÜZMAN- Bu mavi köşe.
BAŞKAN- Varsa orada bir alan ayıralım burada verelim TEDAŞ?a.
Tarkan DÜZMAN- Ama oranın genel sorunu başkanım. Bütün her keste var bu sorun. Sadece bize özel değil.
BAŞKAN- Yeşil alan var orada, orda da evler var gecekondular var üstte.
Tarkan DÜZMAN- Genelde 8-10 bağımsız bölüm yapıldı.
BAŞKAN- Direk trafolar var. Bir direk trafo ilavesiyle çözülebilecekse,
Tarkan DÜZMAN- Çözemediler.
BAŞKAN- Siz iktidar partisindensiniz TEDAŞ la görüşebilirsiniz.
Tarkan DÜZMAN- Özelleşti başkanım biz artık karışamıyoruz oraya.
BAŞKAN- Yok taş atmıyoruz.
Latif AYDEMİR- Sayın başkanım bir de bu gün grup toplantısı esnasında güzel çikolatalarınızı gördük. Teşekkür ediyoruz bu anlamda.
BAŞKAN- Sağ olun. Değerli arkadaşlarım bayram öncesi bu, Fazlı bey buyurun.
Fazlı TAŞKIRAN- Sayın başkan, değerli meclis üyesi arkadaşlarım, bende bayram öncesi huzurunuzu bozmak istemiyorum. Lakin birkaç noktaya değineceğim sayın Ali ALAN işaret etmeyin oradan. 252 sokağın Ankara caddesine bağlandığı yerde bir park var geçen hafta siz orayı mahalle muhtarı ile beraber ziyaret ettiniz Mansuroğlu mahallesinde.
BAŞKAN- Yürüyüş yapılan yer mi?
Fazlı TAŞKIRAN- Evet.Yürüyüş yeri yapıldı çok güzel fakat sonradan bu gün ağaç kesmeler başlandı. Toprak dolgusu başlandı, bütün o yürüyüş yolu battı. Yani belediyemiz bunu düzgün planlayamadı. Önce yeri doldursa, yürüyüş yolunu yapsa üstüne ona göre tartan pisti yapsa o kadar masraf yapacaktık. Güzel oldu elinize sağlık ama siz gelmeseydiniz ışıklandırması da olmayacaktı. Vatandaş dedi, hatta telefon açmışsınız demişsiniz ki; ?illa ben mi göreceğim bu eksiklikleri niye yapmıyorsunuz? diye.
BAŞKAN- Dedikodu yapma şimdi.
Fazlı TAŞKIRAN- Hayır efendim site yönetimi söyledi bunu. Aynı site yönetimi sizden oraya bir otopark yani giriş istemiş.
BAŞKAN- Yalnız bak parkların çavuşu, temizlik işleri çavuşunu site yöneticileri telefonunu verdim gece gündüz bunları rahatsız edin dedim.
Fazlı TAŞKIRAN- Onu söylediler lakin olmadı, tartan pisti güzel oldu ama,
BAŞKAN- Tartan pist güzel oldu.
Fazlı TAŞKIRAN- Ama bu günkü hareket güzel olmadı, komple üstü toprakla kaplandı. Yani kamyonlar girsin çıksın diye bütün toprağı üstüne doldurdular.
BAŞKAN- Nasıl olmuş o iş? Bir gidin bakın.
Fazlı TAŞKIRAN- Işıklandırma yapıldı o gün talimat vermişsiniz. Fakat Kaya sitesinin sizden bir isteği vardı sizde Tepekule?deki yerde bana demiştiniz ki, ?ben arkadaşıma talimat verdim orası yapılacak?
BAŞKAN- Hangisi?
Fazlı TAŞKIRAN- Oraya parkın içine cep yapıp hani yolu daraltmayacak şekilde yine 14 m kalacak şekilde,
BAŞKAN- Kaya sitesi ile park arasında kalan yer mi?
Fazlı TAŞKIRAN- Evet evet. Oraya siz demiştiniz ki Tepekule?de, ?ben talimat verdim?
BAŞKAN- Yapılmamış mı?
Fazlı TAŞKIRAN- Yapılmamış başkanım.
BAŞKAN- Sıkıntı neymiş?
Fazlı TAŞKIRAN- Bilmiyorum başkanım size sormalı işte. Bu konuda bilgi sahibi değiliz ikinci konuya geçeyim. Park Bahçeler müdürümüzle biz onu görüşürüz. Zaman zaman sivil toplum kuruluşlarına piknikler kahvaltılar veriyoruz bende bir sivil toplumcu olarak teşekkür ediyorum. Lakin bu Pazar günü verdiğiniz piknikte ayakkabı kutularından bahsettiniz.
BAŞKAN- Onu İsmail söylesin sen yoktun orada.
Fazlı TAŞKIRAN- Başkanım ayakkabı kutularından bahsettiniz.
BAŞKAN- Bırakın kutuyu.
Fazlı TAŞKIRAN- Halk 30 Mart?da ve 10 Ağustos?da ayakkabı kutularının cevabını sandıkta verdi.
BAŞKAN- Halklar her zaman doğru kararlar vermez merak etmeyin dünyada örnekleri var.
Fazlı TAŞKIRAN- Sayın başkanım siz seçerken doğru kararlar veriliyor da,
BAŞKAN- Bizde doğru karar verdi.
Fazlı TAŞKIRAN- Niye bizde doğru karar verilmiyor? Ve bu gün yeni yasama yılı açıldı. Cumhuriyet Halk Partili milletvekillerinin 3-4 ü dışında seçilmiş Cumhurbaşkanımızı ayakta karşıladılar. Lütfen bunu anlayışla karşılayın sizde. Yani milletvekilleriniz uyuyorsa sizde uymaya özen gösterin diyorum.
BAŞKAN- Fazlı bey uzaktan kumandalı muhalefet ediyor. İsmail bey sen mi söyledin?
İsmail YAĞCI- Sayın başkan değerli arkadaşlar başkanım o gün Pazar günü Sosyal İşler Müdürlüğünün hazırladığı bir programdı. Güzel oldu ama konuşmanızda hoş olmayan,
BAŞKAN- Bu ayakkabı kutusundan niye alınıyorsunuz?
İsmail YAĞCI- Sayın başkan bize diyorsunuz genel siyasete girmeyin ama siz kendiniz giriyorsunuz.
BAŞKAN- Orada biz gönderme yaptık.
İsmail YAĞCI- AK Parti hükümetinin sosyal işlerde vatandaşlarımıza o kadar sosyal yardımları var ki, bu gün sabaha kadar saysak bitmez.
BAŞKAN- Çok güzel kömür dağıtıyordunuz bu sene dağıtamayacaksınız yalnız.
İsmail YAĞCI- Her kesin Kurban bayramını kutluyorum.
BAŞKAN- Ocaklar kapandı bu kömür işi yatacak yalnız.
Abdullah AKTAŞ- Başkanım bu seneki belediye hizmet binasına ayrıldı.
BAŞKAN- Ocaklar kapandı ne yapacaksınız şimdi? Evet arkadaşlar şimdi bayram öncesi bir tezkere sıkıntısı var. Dilerim savaşa girmeyiz. Savaşı istemek kadar kötü bir şey yok. başımıza kötü şeyler gelmesin. Bayramı barış ve huzur içinde geçirelim. Bosna Hersek İzmir Fahri Başkonsolosu Kemal BAYSAK ile görüştük bu gün. Bizim mecliste daha önce yoktunuz bazı arkadaşlar vardı Ali (KÖKOĞUZ) bey biliyor. Bosna?nın İlijaş kenti ile kardeş şehiriz biz. Onlar sel felaketi geçirdi gidemedik. Davetiye gelecek önümüzdeki meclislerde hep beraber karar alacağız ve orayı Kasım ayı başında arzu edersek hep beraber bir seyahatte bulunacağız. Başka yere gitmiyoruz ucuz olduğu için Bosna?ya gidiyoruz arkadaşlar. Belli olmaz sizi otobüsle götürürüm minimum maliyetle yaparız.
Abdullah AKTAŞ- Başkanım vize sorunu da yok oranın, devletimiz kaldırdı vizelerin bir çoğunu.
VI. TOPLANTIYA KATILAMAYAN MECLİS ÜYELERİNİN MAZERETLERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
BAŞKAN- Bu günkü meclise katılamayan Ali ŞENAY ve Fatma Duygu KUMAŞ?ın mazeretlerinin kabulünü oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
VII. BİR SONRAKİ BİRLEŞİMİN GÜN VE SAATİNİN TESPİTİ
BAŞKAN- Hatice hanım.
Hatice TATLI- Bir sonraki meclisimiz 8 Ekim 2014 Çarşamba saat 18.00
BAŞKAN- 8 Ekim 2014 Çarşamba saat 18.00 de görüşmek üzere iyi bayramlar.
Hasan KARABAĞ
Meclis Başkanı
Sema TURAN Ayşegül BAHADIR
Üye Üye